8.2.16

Ibland blir det slitsamt

Denna dag har varit riktigt slitig! Först seminarium och sedan studiegruppsträff i tre timmar. Känner mig helt matt i kroppen. Vi arbetade med att hitta appar, redovisa fältdagen samt processkriva två av böckerna. Den sistnämnda förstår jag dock inte syftet med. Känns mer som en kontroll av att vi läst böckerna. Barnboksuppgiften ska in denna veckan med så blir mycket att göra.

Ibland blir det rörigt i och med mina dubbla kurser och jag blandar ihop vad som är vad. Som nu till exempel när jag sitter och funderar över vad jag lärt mig hittills i svenskan så kommer jag på mängder med saker som sedan visar sig höra till VFU:n. Mycket av det vi läser har jag redan en ganska klar bild av men det är ju alltid bra att bättra på minnet en del.

Mitt lärande utvecklas dock enormt mycket nu i samband med VFU:n och jag kan dra stor nytta av det jag lär mig där och koppla det till saker vi pratar om i seminarier samt studiegrupper. Kanske borde man ha en VFU i miniformat under denna kurs? Jag tycker i alla fall att det hjälper mig bli en bättre lärare.

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar