22.1.16

Dubbla kurser blir ett hårt jobb

Första kursveckan är avklarad och så även det första seminariet. Det är mycket att tänka på såhär i början med att skaffa kursböcker, börjar läsa litteratur, se föreläsningar och så vidare. Samtidigt håller jag på att förbereda mig inför VFU vilket betyder att jag kommer gå dubbla kurser under fem veckor.

Anledningen till varför jag gör VFU är för att jag blev underkänd på min förra och måste därmed göra om den. Det är ganska trist med tanke på att jag blev underkänd av en handledare som kände personligt agg gentemot mig. Jag har inte gjort någonting fel och jag har arbetat flitigt men ibland har man otur och får en lärare som verkligen borde se över varför den ens valt detta yrke. Vissa handledare borde man verkligen se över om de är lämpade att handleda...

Hur som helst, så ska jag till en ny skola nu med en ny handledare och det verkar redan betydligt mer lovande. Handledaren svarar på mail och verkar oerhört positiv till att jag ska vara i dennes klass. Därför tar jag nu nya tag!

I och med att jag kommer har VFU samtidigt så kommer jag få mängder med möjligheter och inspiration (förhoppningsvis) till denna kurs. Handledaren verkar nämligen vara intresserad av digital teknik och således kan jag dra nytta av det inför kommande uppgifter i kursen.

Nu blir det till att ta helg och släppa studierna för några dar! :)

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar