4.2.16

En dag på fältet

Idag har jag genomfört fältuppgifterna. Det gick över förväntan och eleverna var engagerade. Först fick de skriva så många ord de kunde komma på under tio minuter. De fick böja ord och använda namn bestämde jag. Detta för att se vilka som tog den lätta vägen genom att endast skriva alla namn de kunde komma på. Väldigt få av eleverna gjorde dock detta.

Vidare valdes två elever ut att samtala med och med deras medgivande spelade jag även in samtalet. Dessa elevers texter och samtal ska senare analyseras vilket jag misstänker kommer bli ett slitsamt arbete.

Under dagen observerade jag även de två eleverna samt kikade lite på hur klassrumsmiljön såg ut. Jag höll även i egna lektioner denna dag men försökte hålla mig så objektiv som möjligt. Förhoppningsvis har jag tillräckligt med material inför slutuppgiften.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar